Julstämning!

Lucia firandet tjuvstartade redan i fredags, då vi var och tittade på ett helt underbart lucia tåg. Det var så att ögonen blev lite glansiga nånstans där i mitten av alla sångerna, alla var så fina. I morse var det dags för den riktiga lucia dagen och därav lite julstämning lite här och var. 

Jag har alltid älskat julen och varit den som har pysslat med det mesta och ordnat och fixat. Efter skadan har jag insett att det är med vissa blandade känslor som det blir första advent. Jag älskar fortfarande julen och allt som hör till, men på något sätt blir man även påmind om att man har fått vissa begränsnigar. Tex att slå in ett paket med en hand är verkligen inte det lättaste och att baka ska vi inte tala om. Visst är jag med när de andra gör allt sånt och är delaktig på mitt sätt, vilket ger mig stor glädje. Ändå finns det en viss uns av sorg inombords att inte klara av det man vill göra och vid en sådan här högtid blir man mer påmind än till vardags. 

Idag har vi iallafall varit på julmarknad på Eriksberg, vilket var jätte mysigt. Tro det eller ej så kom det faktiskt några snöflingor när vi vandrade omkring där. Vissa av gårdslängorna krävde mycket koncentration att gå på eftersom det var kullersten, men det är ju bara att det får ta lite längre tid för mig än alla andra.

Efter det bar det iväg till Törneryda där vi köper gran varje år, det är så fint där ute med alla facklor som är tända. Direkt när jag klev av bilen tog jag på mig mina "leta gran ögonen" och det dröjde inte länge förrän jag hittade den perfekta granen. Efter några år som granletare vet man ju direkt vad vi letar efter, en gran som är knubbig och liten. Så efter tt ha kollat alla andra granarna så det inte fanns någon bättre var det dags för pappa att näta in den och lägga den i bilen.


Hur ska er önskegran se ut?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0