SEP-undersökning

Nu är den sista jobbiga undersökningen denna veckan gjord och man kan andas ut och bara återhämta sig. Imorse var det dags att åka till Karlskrona för att göra SEP - undersökning. Det innebär att man mäter signalerna uppe i hjärnan när handleden stimuleras av stötar. 

Dom började att märka ut med tuschpenna på olika platser i hårbotten samtidigt som de rabblade massa mått som dom läste av måttbandet. Efter det sandpapprade dom på de utmärkta platserna för att elektroderna skulle fästa bättre. Sen var det dags för att sätta fast elektroderna och koppla in mig till apparaten både på handleden och huvudet.

Efter några test stötar var det sedan dags att sätta gång att slappna av och blunda i det mörka rummet, medan de 500 stötarna i rad i testet på varje handled påbörjades. Sen var det dags att koppla om trådarna och börja med serien med 500 stötar på andra handleden. Efter mycket tisslande och tasslande frågade dom som gjorde testet mig plötsligt om det var okej att vi gjorde om testet. Det fanns ju ingen annan utväg än att ta 1000 stötar till sammanlagt. Trots detta var hon ändå inte nöjd och ville göra om det en gång till på min dåliga hand med 500 stötar till.

Så sammanlagt har jag alltså utstått 2500 stötar idag, men det är okej om det bara kan hjälpa mig och leda till att jag blir bättre. Nu gäller det bara att vänta på svaret!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0