Då var det dags igen!

Sedan olyckan har många saker i mitt liv förändrats! Vissa saker är självklara och syns utåt, andra saker är inget man tror ska hänga ihop med en nackskada. En av dom sakerna som man inte tror ska bli påverkad av en nackskada är synen. Där tror både ni och jag fel!

Sedan jag var tre år har jag haft ett synfel och använt glasögon och på senare år linser! Det innebär även ständiga kontroller hos optikern minst en gång per år. De senaste åren innan olyckan har jag legat på samma styrka hela tiden och även på återkontrollen en månad innan olyckan. Någon månad efter olyckan kände jag att något inte stämde med mina ögon då allt blev mer och mer suddigt runt omkring mig. Jag bokade en tid hos optikern som visade att min ögon hade blivit bättre och att jag behövde mindre styrka i linserna. Framför mig satt en förundrad optiker som aldrig hade varit med om detta innan med det synfelet jag hade, det skulle bara bli sämre enligt läroboken. Jag fick nya linser och nytt glas i mina glasögon.

Några månader efter det besöket var det dags igen för att börja se suddigt och det var dags att boka en ny tid. Då helt plötsligt hade ögonen blev sämre. Då var det dags för nya linser igen! Idag hände samma sak igen, ögonen hade försämrats och det var det dags för nya linser och glasögon. Som tur väl är har jag en bra och förstående optiker som gav mig lite rabatt trots att han inte förstår det hela!

Livet är allt bra konstigt ibland... 

 




Kommentarer
Postat av: Petra H

Ååååh...! det är helt sjukt det där!!! För mig hände precis samma sak juh!!! Sen olyckan har min syn inte varit den samma men ingen kan säga varför! På något vis var det en lättnad att höra dig säga det också! Helt sjukt vad en nackskada ska påverka allt... Inte bara nacken!!! Kramar till dig vännen!!

2009-11-10 @ 11:02:55
URL: http://petrajanina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0