Dåligt samvete...

Nu sitter man här igen en söndag kväll och tittar i genom nästa veckas program. Veckorna går så fort även när man är sjukskriven, fast det känns nästan inte som man är det eftersom det är fullt upp oftast.

Något som jag kämpar med varje vecka är mitt dåliga samvete att jag inte orkar med då jag längre inte har så mycket energi kvar. Jag kan tex må dåligt att jag inte hinner träffa alla jag vill träffa, att inte orkar laga mat eller hjälpa till mer osv. Idag var ett sånt moment igen, men då sa mamma till mig Therese du kan inte få dåligt samvete för någon annan, se till att orka med dig själv istället. Jag tänkte mycket på det efter hon hade sagt det och konstaterade att hon hade ju rätt. Om jag bara försöker se till mig själv kommer jag må bättre och då mår ju även dom som bryr sig om mig bättre, så alla vinner ju på det i slutändan. Nu ska jag bara leva efter vad jag säger och det är svårare gjort än sagt.

Så här ser min vecka ut!

Måndag Bassängträning, samtal hos kuratorn och träff på arbetsförmedlingen. Den arbetsförmedlare som skulle varit med på avstämningsmötet på rehab i tisdags kom ju inte, därför ska jag och Monica till honom på eftermiddagen!

Tisdag Tid hos arbetsterapeut Karin, sjuksköterska Monica och hos läkaren på rehab på eftermiddagen.

Onsdag Ledig

Torsdag Bassängträning

Fredag Gå på Ladies night med tjejgänget på kvällen! Så det gäller att vila järnet på dagen för att orka vara så pigg som möjligt när vi ska dit. Kommer nog kännas hårt när jag behöver åka hem för att jag inte orkar och dom är kvar, men man får väl glädjas åt den lilla stunden istället!

Lördag Vila

Söndag Vila


Får ni lätt dåligt samvete för att ni ska vara alla till lags och hinna med?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med vännen, se till dig själv först och främst och till hur mycket du orkar, då blir dom gångerna du träffar vänner och gör andra saker säkert mycket roligare också! Det ska bli så kul på fredag på Ladies Night, jag är jätteglad att du ska följa med! Förstår att det kan kännas tråkigt att åka hem när vi andra stannar, men tänk istället på hur stark du är som orkar vara med på hela showen!

Kram!

2009-11-01 @ 19:29:22
Postat av: Budda

Om man inte orkar med sig själv kan man inte orka med andra, eller hur? Man gör så gott man kan. man kan ju visa att man tänker på varanda genom att skicka ett vykort, mail, sms, mms...det behöver inte vara fysiskt eller hur?

Jag kan ha dåligt samvete gentemot mina föräldrar men samtidigt har jag mitt.

Hoppas du får en bra vecka trots allt.

Sköt om dig.

2009-11-02 @ 23:45:14
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0