Neuropsykologisk utredning!

I morgon förmiddag är det dags för den neuropsykologiska utredningen, som vi har väntat på nu i höst! Med en neuropsykologisk utredning menas att man testar arbetsminne, kortidsminne, koncentration med mera. Vet inte själv riktigt vad det innebär, vi får väl se i morgon!

Det är med blandade känslor som jag gick med på att skicka en remiss, både en rädsla och ledsenhet infann sig i magen. Tänk om det skulle visa något, vad hemskt att få det på papper var min första tanke. Sen övergick det till en lättnad att kanske kunna få hjälp att träna upp minnet osv om det visar något.  

Det som kändes skönt när jag pratade med honom var när han sa, om det visar något testet kan det alltd bli bättre än vad det visar! På något sätt försvann rädslan inte när han sa så, det är liksom inte kört om man får en svårighet på pappret!

Nu sitter jag här kvällen innan och känner bara att en viss nervositet över vad själva testet innebär. Vad ska jag göra? Hur länge ska jag orka? Vad ska det visa? Kommer det vara en lättnad om det visar något, att man får bekräftat det man har upplevt vara svårt?

Snälla läsare håll tummarna för mig i morgon och önska mig lycka till då vi går in i del 1 av utredningen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag önskar dig all lycka imorgon!! Och säg ifrån om du tycker det blir för mycket på en gång, då är det bättre att dela upp det i fler omgångar! sen på fredag har du en skön avslutning på veckan som väntar;) Älskar dig. Kramar

2009-11-25 @ 16:30:55
Postat av: Bella

Lycka till imorgon! Jag håller självklart mina tummar för dig! Kramar

2009-11-25 @ 19:58:48
Postat av: Anonym

Lycka till. Låter som om du har en tuff dag framför dig. Godis är bra för att hålla blodsockret uppe när det behövs, glöm inte det;)

2009-11-26 @ 08:40:20
Postat av: Yvonne

Håller alla tummar som jag kan hitta! Kram...

2009-11-26 @ 08:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0