En myrstack i mitt högra ben!

Vissa kvällar blir jag så trött på att man inte kan somna! Man vrider sig fram och tillbaka åt alla håll och kanter, är det inte axeln som kommer i vägen är det nacken eller krypet i mitt höger ben som ställer till det. Oftast är det benet som spökar och gör att det tar flera timmar innan jag somnar.

Kanske ska förklara krypet lite närmare... Sedan i somras när jag fick ont i ländryggen kryper det i mitt högra ben vid vila! När jag går och belastar benet tänker jag inte på det, men när jag sitter eller ligger är det som att en hel myrstack har byggt bo i mitt ben. Igår hade jag en väldigt jobbig och smärtsam dag och då kryper det ännu mer, så mamma fick sitta och massera mitt ben för att krypet skulle minska lite.  

Känner ni som har en wiplashskada igen det här? Finns det något visst läge man ska ha benet i för att det ska sluta krypa?

Blir så glad om ni hjälper mig med detta problem, så att det blir lättare för mig att sova!


Kommentarer
Postat av: Daniels Sara :)

Visste att jag hade hört om detta under min utbildning. Kan bero på något så vanligt som järnbrist. Hittade en länk med lite tipps.



http://www.expressen.se/1.211950

2009-11-13 @ 09:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0