Små saker som gör min vardag lite lättare...



Den första bilden från höger visar min anpassade smink och hår fixar plats, med en magstöd stol som har gjort livet lite lättare för mig. Den använder jag även mycket i köket när jag håller på där! Att sitta istället för stå i olika vardagliga aktiviteter sparar mycket ork!

Den andra bilden är min nya duschpall som fungerar alldeles lysande att sitta på för att spara lite energi när man duschar. Den är betydligt lättare att ta sig upp från än min gamla.

Den tredje bilden är min fixbräda där jag kan spänna fast saker när jag ska öppna en burk eller liknande. Det finns även små pinnar som jag kan fästa grönsaker på när jag ska skära dom.

Den fjärde bilden är min tandborsthållare, för att slippa ha tandborsten mellan tänderna när tandkrämen ska på. Mycket bra liten sak, vilket gör att man slipper få ont i käkarna varje morgon och kväll!

Den femte bilden är min förlängda kam och borste för att jag ska kunna kamma håret där bak själv. Dom har löst många problem för att bli självständig nu när jag har svårt att lyfta min vänster arm ovanför axelhöjd.

Den sista bilden är ett hopplock av mina små hjälpmedel i köket. Den första från höger är en lockpys som tar ut luften från burken och gör den lättare att öppna. Den i mitten är ett extra grepp när du öppnar pet-flaskor, den fungerar som ett kugghjul så du glider inte med fingrarna och får ett bättre grepp. Den sista grejen är en öppnare för mjölk och juice paket, vilket gör det lättare för mig eftersom jag inte har så mycket kraft i min vänster hand.

Tänk vad alla dessa små sakerna tillsammans kan göra en stor skillnad i vardagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman! Bra att det finns hjälpmedel att få! Det underlättar nog mycket kan jag tänka mig, det är små saker i vardagen som alla gör så självklart men som blir väldigt svårt om man har en skada! Hoppas att du får en bra helg... för oss blir det idolkväll i soffan. Ska blir riktigt skönt att bara slappa ikväll. Vi hörs vännen, älskar dig! Puss

2009-09-25 @ 18:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0