Inga små tandtroll i munnen vill vara!

Nu börjar jag bli utvilad efter besöket hos sjukhustandläkaren i förmiddags.
Det kräver några timmar i soffan för att orka igen efter man har varit iväg! Besöket hos tandläkaren var för att kontrollera tänderna och förebygga att tänderna tar skada, nu när jag har svårt att bosta tänderna pga gapet.

Tänderna visade sig vara i topptrim och tandtrollen hade hållit sig borta, vilket jag var riktigt glad för. Både tandläkaren och jag insåg nämligen att det skulle ha blivit nästan omöjligt att laga ett hål i en tand. De blev både polerade och av med lite tandsten för att hålla sig i trim två månader tills nästa kontroll. Insidan var lite svår att komma till eftersom jag inte hade någon överväldigande gapförmåga denna gången heller, men jag beundrar verkligen tandläkaren att han klarar av det med lite trixande, att arbeta på så små ytor.

Fick idag även veta att remissen till betfysiologen har kommit fram till kliniken i Malmö, men att väntetiden var rätt lång. Min tandläkare skulle göra ett tappert försök att ringa dit, eftersom jag har sådana problem med att äta. Jag saknar verkligen kött som är svårtuggat och andra ätbara saker som är hårda, vilket jag har fått avstå från sen innan jul. Med ett maxgap på 15 mm kommer man inte så långt, matskedarna har bytts ut till teskedar och gaffeln till en smörgåsgaffel. Så snälla lilla tid till Malmö du får gärna komma nu!!!




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Alltid ska sådant ta lång tid. Men du måste väl ha någon sorts högprioritering? Skönt att du inte hade några hål.



/R.

2010-02-26 @ 12:53:27
URL: http://intevanilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0