Date med soffan!

Jisses, sitter här utslagen i min älskade soffa och ögonlocken känns som bly. Som ni vet har min kraft och energi varit väldigt begränsad sedan olyckan och jag har fått prioritera vad jag är tvungen att göra och det jag verkligen vill göra.

Allt som man många gånger tar förgivet i vardagen, kan vara rena energislukarna för min kropp som tex att göra sig iordning osv. Bara att sitta i ett samtal med någon/några gör att min hjärna jobbar på högtryck för att fokusera på vad alla säger, bearbeta det och sedan formulera ett svar. För många av er innebär det inte några problem, men för mig tröttar det verkligen och då pratar vi samtal utan ljud runt omkring. Tänk en fläkt som surrar i bakgrunden, någon som skär med gaffeln i porslinet, en radio som spelar i bakgrunden och flera människor som konverserar... De flesta kan sålla vilket ljud man ska lyssna och fokusera på, men för mig blir det rena kaoset då jag inte kan sålla bort det som är oviktigt.

Idag har jag haft en jättebra förmiddag på rehab, med bra möten och uträtade ärenden. Fast det bara rörde sig om att vara iväg i ca fyra timmar från dörr till dörr, så var jag helt slut när jag kom hem. Så mitt eftermiddags nöje är att bestämma date med soffan för en liten tupplur och tv tittande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0