En kväll på Kastellet!

Det har blivit lite av en tradition att åka ut på Kastellet i Karlshamn och titta på teatersmedjans uppsättning av sommarteater varje år. Igår kväll var det dags för mamma, mormor, min syster och jag att packa fika korgen och bege oss ner till båten som skulle ta oss till Kastellet, en liten ö strax utanför Karlshamn. Efter en halvtimmes väntan bar det iväg ut i den varma sommarkvällen för att se på teatern Ödets makt. Vi hade tur att komma med första båten ut så att vi fick platser längst upp som hade ryggstöd. Varken min nacke eller rygg klarar att sitta någon längre stund utan stöd, men vi var förberedda och hade packat ner en kudde som gjorde det hela lite mjukare. Efter att publiken hade skjutsats ut i tre omgångar var alla på plats och teatern kunde börja. 

Det blev en kväll fylld med sång, dans, humor och lysande skådespel. Tänk att det finns så många som spelar så bra fast de är så unga, helt fantastiskt! Den gamla pensionerade statstjänstemannen Åke föll mig mest i smaken, så tack vare han lever jag nog några år längre av allt jag skrattade igår! Efter första akten var det dags för att vandra till scenplats två och där emellan en tjugo minuts fikapaus. Goda kanelbullar avnjöts i solnedgången innan det var dags för akt två, som bestod av en spännande upplösning med mycket fart och fläkt. Sen vid tio tiden smällde raketerna och det var därmed dags att ta båten in till land igen och vandra hemåt. Till alla er som bor här omkring kan jag varmt rekommendera att åka ut till Kastellet och se teatern, för det är verkligen en sommarkväll att minnas!


 


Kastellet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0