Huvudvärk = 0!

Detta är verkligen helt fantastiskt! I ett helt dygn nu har jag varit utan huvudvärk, vilket är en känsla som jag nästan helt har glömt bort hur det känns. Varenda dag sedan olyckan har jag haft spänningshuvudvärk varenda dag och ungefär tre dagar i veckan halvsidig migrän. Detta är något som jag har vant mig vid och något som har legat lite längre ner på listan på vad som jag vill ska försvinna av alla symtom på min skada. Smärtan i nacken, förlamningen i min höger arm och mina kognitiva svårigheter har gått före.

I några månader har jag nu provat akupunktur hos den underbara sjuksköterskan Monica. Först provade vi att sätta nålar i nacken, men den behandlingen gjorde att tröttheten blev så enorm att den slog ut mig. Efter några gånger ändrade vi taktik och provade öronakupunktur, vilket är mycket skonsammare. Detta har faktiskt hjälpt mot spänningsvärken i mina käkar och effekten varar faktiskt i två dygn ungefär. De senaste gångerna har vi sedan lagt till några nålar i huvudet mot huvudvärken, vilket har hjälpt helt fantastiskt bra. Precis när nålarna är satta känns det som att huvudvärken ökar gånger fem, men ungefär efter 10 minuter försvinner det mer och mer! Så när jag går därifrån är den tryckande känslan av att ha ett hårt bundet band runt omkring huvudet försvunnen och det är en alldeles fantastisk känsla! Så nu är det bara mina halvsidiga migrän kvar några gånger i veckan kvar, men det är något som jag kan leva med!




Tack Monica för allt du gör för mig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt att det känns bättre med huvudvärken, det är ju verkligen ett stort steg till det bättre! Tack för idag! Det var mysigt, jag har precis kommit hem nu så nu blir det lugnt hemma resten av kvällen. Vi ses på lördag gumman men jag ringer dig innan dess ;) Kramen

2010-05-12 @ 15:34:57
Postat av: Käthe

Oj vad glad jag blev att något har blivit bättre. Nu sover jag lugnt i natt. Jag hoppas att allt kan ordna sig och att du kan få kraft att kämpa vidare. Vi älskar dig så mycket så hjärtat värker. Kram mormor

2010-05-12 @ 18:59:39
Postat av: Anonym

Blev så himla glad för din skull så att jag började gråta när jag läste detta =). Äntligen ett framsteg vännen, underbart! Du är en stor kämpe! Kram till dig!

2010-05-12 @ 19:17:01
Postat av: Monique

Jag är lika glad som du om vi kan hitta något som kan lindra. Njut av helgen!

2010-05-12 @ 19:48:00
Postat av: angelica

kan inte förklara hur glad det där gör mig. det kanske inte håller för evigt, men det gör inte ont nu! miracles do happen. stor kram

2010-05-13 @ 14:18:20
URL: http://angelicaeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0