Mina tv-serier!

När livet är tufft som mitt liv är just nu, behöver man få drömma sig bort till en plats där man får lite distans till sig själv för en stund. Ända sedan jag blev skadad har jag haft svårt att bara ligga och vila utan något som distraherar, man får för mycket saker och tänka på och känslor att hantera då. Så redan rätt tidigt efter olyckan hittade jag en tillflykt zon, vilket är mina älskade tv-serie boxar. 

Där får jag leva mig in någon annans vardag, vilket gör att man för en stund glömmer sin egen. Där finns inga krav, inga tankar, inga egna känslor, ingen mask att behöva hålla osv...... Jag kan bara vara och finnas i nuet där! 

Nu låter det som jag aldrig hittar några andra sådana platser, vilket jag gör med mina vänner, familj, träning, avslappningsövningar med en vän med mera. Låter det konstigt allt det här, hoppas ni förstår vad jag menar!




Kommentarer
Postat av: Ulrika Sjögren

Hej, känner igen mig har wad grad III, på kvällarna eller en extra jobbig dag är det skönt när värken är för mycket är det skönt att krypa upp i en skön fåtölj och bara leva sig in i en film eller tv serie. Ett tips är Dr Quinn, den sista säsongen har kommit ut nu med svensk text. Hyr den från lovefilm, har du inte provat förut är det gratis första månaden. Ha det bra. Mvh Ulrika

2010-10-17 @ 11:49:23
Postat av: Tessan

Hej Ulrika!



Vad glad jag blev av din kommentar! Låter hemskt detta, men man känner sig inte sig ensam i sin situation när man vet att flera har det likadant.... Vad roligt att du med har hittat dej ett sätt att drömma dej bort i filmerna och seriernas värld, kände mej lite udda som skrev det igår. Tro det eller ej, men sista säsongen av Dr Quinn är inhandlad! Tusen tack för tipset! Hoppas att du skriver eller tittar inom igen!



Kramar Tessan

2010-10-17 @ 19:11:27
URL: http://enoskrivenframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0