Nytt projekt!

Visst är det märkligt att saker och ting går sönder när man som mest inte har tid eller ork att ta itu med problemen. Det som stod på tur denna gången var min bärbara dator. Under en längre tid nu så har jag trott att det var glapp i sladden som man laddar datorn med, då den aldrig blev fulladdad. Trots detta försöker man ju in i det längsta att undvika att ta tag i det, genom att vicka lite på sladden och ha den i ett visst läge. Problemet har dock accelererat då vi förra helgen inte ens fick någon som helst ström till den och då jag hela tiden blev störd i mitt COGMED program när den la av hela tiden. Då var min gräns nådd och det oundvikliga gick inte att undvika längre, så jag packade ihop datorn och sladden och körde till Audio video. Innerst inne hade jag ju på känn att det var mer än den där jäkla sladden som var sönder och hade fört över pengar, vilket också senare visade sig vara nödvändigt. I affären konstaterades att det inte enbart var sladden som var sönder utan även batteriet och uttaget till sladden i datorn, vilket skulle kosta i snitt 5000 kr att laga.

Då insåg jag ju ganska snabbt att där går min gräns att lägga så mycket pengar på en 5 år gammal dator och särskillt när han säger att livslängden oftast bara är tre år på de flesta. Efter att ha konstaterat detta var det ju bara att vända sig till datoravdelningen i affären för att kolla ut ett nytt objekt, som jag kunde ta med mig hem. Då helt plötsligt kom problem nummer två, för tydligen så har spärren som man låser upp själva skärmen försvunnit och ersatts  av hårdare gångjärn där bak istället. Detta för att den inte ska åka upp när man bär den, problemet var bara att av tjugo dator så fick jag bara upp en enda skärm av dom med en hand. Så det var ju inte mycket att välja mellan mer än att ta denna, så nu har jag en blå ny fin dator men är rejält mycket fattigare. Igår hämtade jag hem den och nu är det mesta installerat så man känner sig hemma! 



Thats life!!! Fin och snabb som blixten är den iaf... Min är turkos istället för rosa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0