Träff 1 COGMED gruppen!

Igår eftermiddag var det dags för första träffen i COGMED gruppen. Ni vet det där dataprogrammet jag pratade om, som jag har börjat med här hemma för att träna upp minne och koncentration. Det jag har kommit fram till denna veckan är att ingen ska säga att programmet är lätt, då det både har kommit ut många svärord från min mun och tårar från mina ögon. Det ser nämligen så lätt ut när man börjar med de olika spelen, men sen förstärks känslan att man är dålig mer och mer ju fler missar du gör. Det blir så synligt att man inte kommer ihåg eller blir trött jätte snabbt, när man bara behöver använda det som är ens svaga sidor. I andra situationer kan man ju spela med att man hänger med eller hitta ursäkter för att gå därifrån.

På gruppträffen i fredags fick jag träffa de två andra tjejerna som också håller på med programmet och som också har kognitiva problem. Till en början kändes det enbart konstigt att behöva visa upp sina svårigheter direkt för någon som man inte ens känner. Sen helt plötsligt ändrades de då de förklarade situationer som de tyckte var jobbiga och då kändes det som de pratade om hur jag kände det. Då kändes det så skönt att någon annan kände likadant, man kände sig inte längre så ensam i den här problematiken! Nu gäller det att jobba på med programmet tills nästa fredag då vi ska träffas igen och gå igenom hur det går för var och en och få information om hur det här med kognitiva problem fungerar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0