Det hände lite till....

Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig...Det är en sak som jag undanhöll från er i mitt Kreta inlägg, imed att jag inte riktigt visste hur det skulle bli med allting. Det är nämligen så att i början av vår semester vecka var vi på grekisk afton på hotellet, vilket skulle innehålla grillbuffe och en massa underhållning. Maten var super god och efter det var det dags för en dansgrupp att uppträda, vilka var väldigt duktiga. Efter stunds uppträdande var det dags att engagera publiken och den första som drogs upp var mamma. Då var jag genast snabb att tänka "puh där klarade jag mig" men innan jag visste ordet av så var hela vårt bord uppdraget inklusive mig. Uppe på dansgolvet fick vi lära oss några steg i en av deras folkdanser, vilket innebar att man dansade långdans med händerna på axlarna. Jag och min syster Ida fick kompremissa lite med min dåliga hand, så hon höll mig i handen istället. Efter ett allt snabbare och snabbare tempo var det äntligen dags att få sätta sig igen, men det varade inte för länge. Då vi blev uppdragna både en och två gånger till för att dansa runt poolen med mera.

Under den tredje gången blev jag och min syster indragna in i mitten av ringen av de två manliga dansarna i gruppen. Jag och Ida fattade ingenting då vi blev placerade mitt emot varandra och med dom jämte oss med grepp om vår midja. Vi försökte härma dem genom att tassa på tå i en inre ring och helt plötsligt börjar de prata intensivt med varandra. Jag och Ida tittade på varandra igen och innan vi visste ordet hängde vi raklånga i luften. Då har de nämligen börjat rotera runt, vilket gör att vi flyger som ett flygplan i luften.

Först var det bara kul och chockerande, men sen började min axel göra mer och mer ont. Efter några varv i luften fick vi sen slut på det och när jag var nere på marken igen kände jag mig helt likblek i ansiktet. Igår var det dags för undersökning av axeln, vilket resulterade i att mjukdelarna i axeln hade tagit stryk. Så nu gäller det att ta det försiktigt några veckor och kyla axeln för att bli av med smärtan! Men men en upplevelse var det iallafall trots resultatet!   

Två katter dansar - roliga bilder


Kommentarer
Postat av: Malin Sörmlind

Haha! Jag bara älskar dina bilder!



Vad gäller din axel så känner jag precis som du skriver, ibland får man ta lite smällar om man har roligt. Man kan inte vara försiktig hela tiden! Ibland måste även vi få släppa loss lite, eller hur?



Puss på dig hjärtat!

2010-09-15 @ 21:52:10
URL: http://malinsormlind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0