Rätten till självbestämmande!

Många gånger har jag skrivit här på bloggen att man måste släppa längtan efter att få tillbaka sitt gamla liv för att kunna bygga upp ett nytt. Ett år efter olyckan tyckte jag att jag kom till den punkten att jag började att lägga grunden till en ny vardag och sakta men säkert bygger jag på med en sten i taget hela tiden.

Men ibland blir längtan efter det gamla livet stor och det jag saknar allra allra mest är rätten till självbestämmande i sitt eget liv. För er är det så självklart att välja ett jobb ni trivs med, att kunna arbeta i hop till er ekonomi, köpa den bostaden ni vill ha och forma er vardag som ni vill. Jag har inte den möjligheten att jag själv kan betämma vad jag ska jobba tex, utan det är olika myndigheter som är inblandade samtidigt som arbetsgivarna inom olika verksamheter ska vilja ge en chansen till att visa vad man kan. Innan olyckan kunde man mer påverka sina chanser att få ett jobb. Nu har jag min skada som gör att vissa saker blir lite svårare för mig eller att jag behöver göra på andra sätt i mitt yrke. Många kanske inte ser det som en fördel, utan en nackdel att jag är skadad och då kvittar det hur trevlig man är eller vilka andra färdigheter man har.

Allt löser sig nog till det bästa i slutändan, ibland blir man bara lite trött på att man inte kan göra mer för att påverka sitt eget liv!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0