Svårt att hitta en balans...

Just nu är det så mycket tankar som snurrar omkring i mitt huvud! Så mycket jag vill och har planer för, som jag själv bestämmer över hur det ska bli. Gör jag rätt eller fel, lyssnar jag för mycket på viljan inom den friska Therese och för lite på den skadade Therese. Det är den friska delen jag vill ska styra mig, men den får inte köra över den skadade delen i längden. Då kommer jag inte klara mig, måste hitta en balans.

Innan var det tvärtom att den skadade delen krävde mer, nu är det tvärtom och då är det fel för det. Nu lät det lite konstigt, det är ju inte så att jag har blivit bättre eller någonting, men när man har levt som skadad några år får man en annan syn på min skada. Den tar inte så mycket plats längre rent praktiskt, trots att den är densamma rent fysiskt. Beror väl på att man har blivit bättre på att hantera saker och ting!

Vet inte hur jag ska göra! Man vill ju påverka det man kan påverka, för det är så mycket annat i mitt liv som är å osäkert nu. Som tex jobbet och min vardag som står på spel om några månader. Detta är ju inget jag kan styra över, utan något som jag motvilligt måste finna mig i. Därför blir det andra så viktigt... Har fullt sjå att klara av allting som kräver ens uppmärksamhet rent mentalt nu, men genom att beta av en sak i taget klarar man väl detta med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0