Drömmar och mål!

Alla människor har drömmar, stora som små. En dröm är något vi alla strävar efter på olika sätt, vissa drömmar och mål når man, andra förändras på vägen och vissa förblir en dröm. Tror att det är en viktig del av våra liv och en drivkraft för att utvecklas hela tiden.

Innan olyckan hade jag vissa drömmar, som efter olyckan inte är genomförbara pga av nacken. Jag ville till exempel arbeta inom ambulansen, vilket nu hade varit omöjligt med alla lyft. Även om jag har nya drömmar och mål, kan jag ibland bli ledsen över det som gått förlorat. Hela min vardag slogs i spillror för fyra år sedan och den enda stora drömmen i det akuta läget var att få vakna upp och slippa ha ont. Det är fortfarande en dröm, men jag försöker trycka undan den oftast för det blir för jobbigt att hela tiden drömma om något som med stor sannolikhet inte kommer att hända.

Ibland vill man bara glömma sina gamla "friska" drömmar för det gör för ont att tänka på dem och man blir arg och ledsen. Istället har man byggt upp en ny vardag med små och stora mål som man vill nå. Fast nu kan drömmarna handla om att få tillbaka vissa bitar som man hade före olyckan. Som tex en egen bostad, ett fast jobb med mera. Mycket av det som är självklart för andra i min ålder.

En dröm som har förverkligast är lilla Caspian. Han förgyller verkligen min vardag och gör att man får sig ett skratt och ett stort leende bara man tittar på honom!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0