Äntligen lite långledigt!

Sitter äntligen i soffan, väskan är packad inför morgondagen och Caspian är nykammad. Man får ju vara fin när man ska bo på hotell, hihi. Skönt att komma iväg lite, det har varit en lång dag. Älskar mitt jobb, men vissa dagar är det full fart i hundranittio och då känner man att kroppen är rejält trött när man kommer hem på kvällen. Men så är det för alla. Skillnaden är bara att mina 30% procent som jag arbetar är som 100% för någon som är frisk. Vi kämpar lika mycket för att få ihop vardagens pussel, även om det ser ut som jag har mycket ledig tid på mitt schema. Man ser inte hur mycket av den lediga tiden går till att orka med en fritid. Vila, promenad, apoteksärende, massage med mera för att bara orka med att jobba och umgås med familj och vänner. För de sakerna ingår med i mitt jobb, för att kroppen ska orka. Men ibland är det svårt att se för vissa om man har en frisk kropp som orkar allt i hundranittio hela tiden... Jag gör så gott jag kan för att få ihop livets pussel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0