Mirakel finns faktiskt!

Tro det eller ej men ibland händer det faktiskt mirakel! Sedan i december har jag kämpat för att få en inkomst från försäkringsbolag eller försäkringskassa, men det har bara varit att stånga huvudet i väggen! Det har varit otroligt många bakslag och vändor där man har fått hopp om att allt ska lösa sig, men där det inte har gjort det sedan.

I våras tog rehab tag i problemet med försäkringskassan och min advokat tag i problemet med försäkringsbolaget, vilket ändå har lett till att det har hänt lite i ärendet. Aktivitetsersättninng söktes hos försäkringskassan och efter många samtal med min handläggare, började jag misstro att det skulle någonsin bli verkligt att jag skulle få en inkomst igen. Vid lunch idag damp det ner ett brev från försäkringskassan, vilket oftast är förknippade med negativa känslor där man oftast blivit ledsen efteråt. Jag förberedde mig mentalt för en besvikelse, men hör och häpnar det stod med stora bokstäver DU ÄR BEVILJAD HEL AKTIVITETSERSÄTTNING. Vet inte om jag har fattat det ännu att jag kommer att få 5000 kr varje månad och inte behöver oroa mig för att jag inte ska ha pengar till nästa månad!  




Lunchen och eftermiddagen förgylldes ännu mer av att underbara Malin var här och gjorde mig sällskap! Det blev många skratt varvat med både jobbiga och roliga saker. Båda kämpar på sitt sätt och det leder till att man har en gemensam upplavelse hur det är att vara handikappad och att kämpa! Tack för att du finns vännen och du ska veta att du är helt fantastisk!


Kommentarer
Postat av: Marie

åh, vad roligt! grattis! jag är övertygad om att det är lättare att satsa på att bli frisk när man inte behöver oroa sig för ex inkomst.

2009-08-17 @ 17:46:55
Postat av: Ludwig Sörmlind

Grattis! :) :) :) Malin berättade just för mig.

2009-08-17 @ 17:52:05
URL: http://www.livetbredvid.se
Postat av: Honungspojkens mamma

Tack för dina fina ord! Vilken fin blogg du har och vad underbart att du fick lite goda besked för en gångs skull...



Kram

2009-08-17 @ 19:21:54
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Josse

Så underbart att höra vännen, jag läste på Malins blogg först där de stod att du hade fått brev från färsäkringskassan och att de stod något bra me. Sen gick jag in på din blogg och fick läsa detta härliga besked. Blir alldeles tårögd. Så glad för din skull ska du veta!

Love you girl, puss

2009-08-17 @ 19:30:03
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: Bettan

Åh, vad roligt vännen! Jag blir så glad så jag sitter här och gråter!!!

Det blir ju lite lättare att kämpa med andra problem om man vet att man slipper oroa sig för ekonomin hela tiden. Äntligen ett postitivt besked!

Kram på dig!

2009-08-17 @ 19:31:03
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: Irene Ek

oh..va härligt..bara det att bli "trodd" och att äntligen få det man enligt lag är berättigad till är som att vinna högsta vinsten på lotteri.. BARA ATT GARTULERA ! hoppas att du också kan bli bättre i din skada också ?!

Kul att du och Malin haft en "bra dag" såna måste man som "sjuk" samla på, för att få kraft att orka kämpa vidare.

Stort grattis igen, det är du verkligen värd!!

hälsar tanten från Sö.Dalarna

Bra Blogg har du också !!

2009-08-17 @ 19:48:41
URL: http://terapi.blogg.se/
Postat av: sussi

Vad jobbigt att du har fått bråka så länge! Jag har peppar peppar inte haft problem med varken Fkassan (Att få pengar.. Men arbetsprövning har jag stridit om i flera år!!) Eller försäkringsbolaget. Ja förutom AFA efter 5 år gav jag upp alla överklagan då de skrev att jag fick ta de i civilrättegång.



Skönt de är över så du kan koncentrera dig på att rehabilitera dig i stället för att även oroa dig över inkomst!

2009-08-17 @ 19:59:03
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Linda

Grattis till ett positivt besked!!

Läste på Malins blogg att hon varit hemma hos dig och lunchat på en god köttfärspaj, den såg verkligen jätte god ut på kortet Malin tagit, man kan möjligtvis inte få tigga till sig receptet..?

2009-08-17 @ 21:00:58
Postat av: Citronfjärilen

Vad skönt. Se till att du gör någon rolig aktivitet som de kan betala för också, för man kan få extra pengar till det. :)

2009-08-17 @ 21:19:27
URL: http://citronfjärilen.se
Postat av: A

Så skönt för dig att ha fått ett bekymmer mindre att oroa dig över.Kram A

2009-08-17 @ 22:14:49
Postat av: Maja (extra syrran!)

Ljuvligt att få läsa detta inlägg gumman! Så otroligt glad för din skull :) Kämpa på och GE ALDRIG UPP, det lönar sig i längden! Tro, hopp och kärlek <3

2009-08-17 @ 22:28:28
URL: http://mayyah.blogg.se/
Postat av: Tesan

Åh, vad glad jag blev när jag läste! Härligt, Tessan! Jag är så glad för din skull. Kramar i mängder till dig!

2009-08-18 @ 13:03:44
Postat av: Rose-Marie

Grattis gumman, skönt att det till slut har löst sej! Puss på dej tjejen!Love you!

2009-08-22 @ 20:54:48
Postat av: Johanna

Aww så fina ni är..

2009-08-23 @ 03:04:56
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0