Svart och gult!

Nytt på mitt rehab schema framöver är bildterapi varje onsdag eftermiddag mellan klockan ett och tre. Vet inte riktigt vad det hela innebär fullt ut, men jag antar att det är något liknande som jag har gjort själv med min arbetsterapeut. Vi är fyra stycken från vår smärthanteringsgrupp som ska gå, sen vet jag inte om det är fler från något annat team. Det återstår att se när det börjar nästa vecka, första gången skulle varit idag men den blev inställd.

Förra gången jag målade fick jag ligga och ha avspänning en liten stund som hon lotsade mig i genom och sedan skulle jag tänka på en färg eller färger som symboliserade hur det kändes i min kropp. För mig fanns det bara två färger i huvudet när jag tänker på vad som händer i kroppen och den kamp som hela tiden utkämpas i mitt inre. All smärta symboliseras av svart färg och allt det som kämpar emot som tex min envishet, hoppet, mina vänner och familj symboliseras av gul färg. Det svarta har i nuläget övertaget, men det gula tränger sig in i det svarta och försöker hela tiden bli dominerande.


Innan lunch ska jag till kuratorn och prata av mig lite, missade ju tiden förra veckan i med att jag var sjuk så jag känner att det finns ett visst behov. Det har ju varit en liten nerförsbacke en månad nu och då är det alltid lite extra tankar och käbslor som cirkulerar i huvudet. Det är så skönt att ventilera dom med någon, vilket gör att det blir någon viss ordning i allt kaos!

Vilka färger symboliserar något roligt/tråkigt för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0