Hjärtat blir varmt av omtanke!

Jag blir så otroligt berörd och glad när jag tänker på hur många som verkligen bryr sig hur det är med mig. Så många hälsningar, telefonsamtal, sms som skickas när det är jobbigt en dag för att puffa på mig till att fortsätta orka kämpa. Vissa dagar är ju sådana att allt är så jäkligt så man lägger sig i sängen och tänker ´nej nu struntar jag i detta, orkar inte mer. Sen börjar man fundera vad det är som får en att fortsätta kämpa, då inser jag rätt snabbt att det är ju familjen, vänner, släktingar och viljan hos mig själv att leva ett normalt liv igen. Trots att man då är helt utpumpad på energi och att kroppen går på tomgång tar man sig då upp och fortsätter att springa mot sitt mål, med allt det som driver en till att kämpa som bränsle.

Denna helgen har varit presenternas helg, blir helt varm om hjärtat när folk visar sådan omtanke. Det började i fredags då våra snälla och underbara grannar ringde på dörren och gav oss en flaska vin och ost för att vi skulle ha det lite mysigt på kvällen! Dom tyckte vi hade haft det jobbigt så länge och när de då fick höra om min halsfluss i affären av pappa ville dom ge oss en krya på oss present! Har tyvärr ingen bild på det för det hamnade i munnen innan jag hann ta det, men det var fruktansvärt gott.

Inte nog med det så kom min morbro med familj in genom dörren i går när de skulle komma hitt på lunch och gav alla i familjen en varsin kämpa på present. Mamma fick blomma med med vin, pappa öl, Ida vin med godis hängandes runt och jag fick en hel presentpåse till en vinflaska fylld med godis. Är dom inte för söta! Man blir helt rörd av allt dom har fixat!



Sen kommer vi till den tredje presenten, vilket var en krya på sig present från morfars släktingar som var besök från Stockholm. Hur guligt som helst att dom tänkte på mig! Jag använder små vetekuddar som jag värmer till nacken som smärtlindring istället för en stor för den är så tung! Så en liten fågel hade viskat i Lena från Stockholms öra och sagt att jag använde en sådan, så det var en ny liten vetebot som låg i paketet när jag öppnade det! Vill med det tacka så oerhört för omtanken, vilket gör att det blir lite lättare att kämpa!


Jag vill tacka alla ni som bryr er för att ni hela tiden orkar finnas där vid min sida, även om det stundtals bara är massa tråkigheter. Era handlingar genom telefonsamtal, sms, mail, att ni läser bloggen och kanske kommenterar betyder jätte mycket för mig. Hade inte klarat det utan alla er, det finns det absolut ingen tvekan över!!! 


Kommentarer
Postat av: EDS mamman

Ja visst blir man varm i själen när man inser vilka fina människor som finns nära en.. och jag har märkt att det finns en massa fina människor ute i bloggosfären oxå som skickar en massa fina kommentarer.. sånt ger en lite mer energi...



Hoppas febern har gått över nu! kramiz

2009-08-24 @ 16:54:49
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0