Detta är något som ni bara måste se!

Några av er som läste min förra blogg tidigare fick i slutet lyssna på denna låt! Eftersom jag har fått lite nya läsare är det fler som jag vill ska ta del av detta!

När jag tog min sjuksköterske examen i januari sjöng en tjej från vår klass och hennes man spelade en låt som var tillägnad oss alla. Den handlade om hur vi hade slitit i två år för att nå vårt mål och känslan att slutligen stå där som färdig sjuksköterska! Text och musik hade de skrivit helt själva och resultatet blev strålande.

Nu har jag äntligen tagit mig mod att lyssna på den igen, har gjort för ont innan! Kändes som en dröm som aldrig slog in.. Jag satt och lyssnade på denna sången i kyrkan på min examen och visste att jag skulle börja på rehab och bli sjukskriven, alla andra visste att de skulle börja jobba!  Lyssna och njut och låt er att bli berörda!

http://youtube.com/watch?v=t5EdP1nFxG0

Kommentarer
Postat av: K

Låten är inte skriven av dem själva. Det finns en liknade upplaga i Sånger om Kvinnor. Låter heter : ska bli sjuksyster jag Tral la la

2009-07-24 @ 23:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0