En festival inte riktigt som alla andra...

Nu är snart Östersjöfestivalen här i Karlshamn i full gång. Vi inledde festen med att gå på det årlig travet, som man kan säga gick kvitt ut med vinst och vad man hade satsat. Den stora grejen med travet är inte att vinna några stora pengar, utan att träffa familjen, släkten och andra bekanta. Har blivit en stor folkfest här nere i lilla blekinge! Visst, jag ska väl ärligt säga att det hade ju inte varit helt fel att få in lite mer än 25 kronor när man vinner, men men man får vara nöjd med det lilla!

Har alltid haft så stora förväntningar inför alla festivaler och hur mycket man ska hinna med och vilka man ska träffa. Förra året jobbade jag två av de fyra dagarna som festivalen pågår, men så fort man slutade var man igång igen. Jag kunde vara ute till tre på natten och sen gå upp halv sex på morgonen för att börja jobba! Man klarade allt utan att ens behöva fundera på att man inte skulle orka eller vad konsekvenserna skulle bli!

Det här året ser lite annorlunda ut, för min kropp orkar inte hänga i som jag hade önskat. Kommer på mig själv att jag låter som en pigg nittio åringen när jag läser raden som jag nyss skrivit. Det var en kort tid att åldras på, det behöver bara ta ett år! Ändå har jag bara konstaterat fakta hur min verklighet har förändrats sedan förra sommaren.

Tycker trots detta att det ska bli jätte kul med festival och jag kommer göra det bästa av det! En skillnad bara är att jag inte kommer planera något i förväg utan ta dagen som den kommer för att inte bli besviken om min kropp inte orkar det min vilja bestämmer en dag! 

Nej, dessa dagarna ska jag bara leva livet och bara njuta av att ha riktigt roligt! Tycker inte ni det låter som en utmärkt ide?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0