En underbar start på en festival!

Efter en stunds vila efter trippen till Karlskrona i morse var det dags för att inviga årets festival. En underbar vän och jag hade bestämt oss för att gå och strosa lite bland marknadsstånden, äta lite festivalmat och titta på karnevalståget. Vi hann knappt börja från vi hade våra första köp i kassen! Problemet uppstod ganska snabbt att jag helt plötsligt inte hade någon hand över efter att den hade gått åt till att hålla kassen. Plikttrogen erbjöd sig genast min underbara vän att bära även min kasse, tycker nästa synd om dom som går på stan med mig för de förvandlas oftast till en packåsna!


Vi fortsatte vår färd på huvudgatan bland vimmlet och en annan som tittar på sina fötter för att inte trilla blev tillslut helt yr av alla fötter framför ögonen att man knappt visste vilka som var ens egna efter ett tag!

Mitt i kaoset skricker jag bara på min vän som är bakom mig, du måste trycka bak min axel den har hamnat konstigt! Förklaringen till detta är att min arm bara hänger längs sidan när jag promenar, vilket gör att axeln hamnar i fel läge efter en stunds promenad. Jag såg skräcken i min väns ögon när hon hörde tonläget i min röst, efter en liten stunds övertalning började hon trycka tillbaka axeln i rätt läge igen. Det hände inte bara en gång utan operation axel fick upprepas regelbundet under kvällens lopp.

Avslutningen på kvällen blev väldigt lyckad, med grillspett, gemensamma vänner som gjorde oss sällskap och ett karneval tåg. Ett tåg som alla andra år innehöll pauser mellan numrena men med bra underhållning! Nu ska jag snart krypa ner i min lilla säng efter att ha varit uppe från kvart över sex i morse och klarat av en dag fylld med utmaningar! 

Sov gott mina vänner! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu är jag med hemkommen! Tack för ikväll, det var mysigt att ses =) Hehe ja jag blev lite smått rädd när du sa att jag skulle trycka bak axeln hårt. Men men det gick ju bra, så nu kan jag till nästa gång =) Puss

2009-07-16 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0