Att inte kunna lita på sig själv...

I slutet av förra veckan hände något som aldrig någonsin har hänt mig tidigare!

I flera år har jag tagit min astmamediciner morgon och kväll, på senare tid ingår även smärtstillande i sortimentet. Förutom min smärtstillande plåster har jag Lyrica till natten som smärtstillande. Att ta medicinerna har alltid ingått i mina morgon och kvällsrutiner, vilket har gjort det lättare att komma ihåg! Det har aldrig hänt mig att jag har glömt en tablett!

Mitt minne har ju inte varit det bästa sedan olyckan och i torsdags kväll tog det priset. Det var festival här i torsdag och vid halv tio på kvällen kom jag hem för att ta på mig lite mer kläder och ta Lyrican, som jag tar klockan tio varje kväll! Sen begav jag mig ut igen i festival vimmlet och kom inte hem från vid kvart i två. Då hände samma procedur som tidigare under kvällen, jag går till fläktskåpet i köket för att ta mina mediciner. Efter att ha tagit dom somnade jag helt utmattad i sängen efter kvällens bravader. På morgonen uppdagas det att jag har tagit Lyrican två gånger, altså dubbeldos! Nu hände det inget, men det kunde ju varit farligt!

Man blir nästan rädd för sig själv och en känsla att man inte litar på sig själv kommer allt närmare. För att slippa oroa mig för att jag ska göra samma miss en gång till har jag nu inhandlat en dosett från apoteket. Ja vet, det är lite pensionärs varning för att bara vara 23 år, men vad ska man göra!


Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inköp, du skulle nästan haft en dosett från början alltså! hoppas du kan undvika dubbeldoser i framtiden :)

2009-07-20 @ 14:50:28
Postat av: Josse

Tycker med att de var ett bra inköp! De är ju lätt att glömma, de tycker jag me. Men jag tycker däremot inte att de är penisonärs varning! =)

Puss

2009-07-20 @ 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0