Försvinna in i filmens värld!

Idag vräker regnet ner och när man hör dropparna slå mot taket vill man bara krypa ner under täcket. Det är en sån dag då man bara vill fly från verkligheten in i en annan värld. Genom filmen kan man ta paus från sitt eget liv en stund och hämta lite extra energi till ens egen verklighet.  Detta är en stor del i till att orka kämpa, att orka befinna sig i dig själv hela tiden. Ibland önskar jag att man hade en gardrob med olika Therese kroppar som var friska, så att man kan byta kropp precis som du byter kläder. Du skulle ha kvar samma själ och hjärna, vilket innebär att du är samma person fast i en annan kropp.

Att titta på film är för mig att drömma mig bort i en fantasi värld. När jag väljer film vill jag oftast ha ett lyckligt slut, tror att det beror på att man gärna vill att ens liv kommer att bli så i slutändan.. I en film kan man se hela förloppet, du behöver inte fundera på hur det ska sluta oftast. Att titta på skräck är även det en favorit, men då ska det inte vara förlikt verkligheten. Man får ju ökad serotonin halt i kroppen när du blir glad eller är lycklig, vilket du blir när tittar på en bra film. Den ökade halten gör att kroppen får ett ökat försvar mot att gå runt att vara ledsen hela tiden, vilket gör det lättare att orka med sin situation. En annan bonus är att när du tittar på film är du så inne i filmen att det inte hinner ploppa upp några funderingar och tankar i huvudet! Ha en mysig film dag!


Vad gillar ni för typ av film? Blir jätte glad av en liten kommentar! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

The Hangover/Baksmällan -årets bästa komedi! Går på bio nu :)

2009-07-13 @ 13:34:10
Postat av: Anna

Vad mysigt med en filmdag! Hoppas den var bra =) Slår en pling till dig ikväll eller imorn! Många kramar

2009-07-13 @ 15:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0