Semester i Linköping!

Igår bar det av till Linköping med bil, nackkragen var på plats hela resan ändå fick det bli några Alvedon för att lindra smällen av allt sittande! Känns helt underbart att få komma iväg lite och bara få fly verkligheten en liten stund.


Första stoppet när vi kom fram till Linköping var värt hela resan, vi stannade nämligen i Gamla Linköping och där kan ni knappt ana vad som finns där!!! Till min stora glädje fanns cloetta chockladfabrik,  en del av det i allafall (den stora ligger i Ljungsbro). Blev direkt som ett litet barn igen som hoppade jämn fota när hon såg hur mycket det fanns att välja på och billigt var det också. En halv timme senare spatserade jag stolt ut ur affären med en stor cloetta påse, fylld med en låda sockerbitar, dumleklubbor, skumbananer till morfar och mormor och lakrits. Ni kan ju gissa vad jag gjorde på kvällen innan jag skulle gå och lägga mig! Kvällen igår avslutade vi med att åka ut till Bergs slussar och åt kvällsmat och tittade på alla båtar som slussade upp via Göta Kanal.

Idag var vi uppe med tuppen, då vi bor på ett väldigt lyhört vandrahem! Efter frukost begav vi oss in till Vreta kloster och tittade på hur nunnorna hade bott en gång i tiden! Efter det stod shopping på schemat, så vi körde in till centrum för att möta upp min syster! Redan igår upptäckte jag dock att Linköping inte var något för personer med balansproblem, tror inte att det finns en enda gata utan stenbeläggning. Väldigt fint, men orsakar ibland lite svårigheter med fötter som viker sig. Att gå på stan tycker jag är riktigt kul, men sedan jag blev skadad blir jag oftare mycket tröttare fortare. Att prova kläder tar också mycket på krafterna och det enda som hamnar i påsen ut från affären är sådana kläder som är lätta att få på. Målet är att bli så självständig som möjligt igen och slippa vara beroende. Har upptäckt att jeans leggings är mycket lättare att ta på sig än vanliga jeans, du sliper både knäppningen och att de är så stela. Ett litet tips för ni som har svårt att hitta lätta kläder! Dagen inne i centrum avslutade vi med att äta en jätte god middag!

I morgon bär det av mot Örebro och då ska jag äntligen få träffa P! Kan fortfarande inte tro det! Bilder från semestern kommer i dagarna!


Kommentarer
Postat av: FÄRJAN-RUTH

Hoppas och ber till Gid att du får en fantastisk semester! Det är du värd! Kram och en vacker sommarbukett till dej!Färjan-Ruth

2009-07-25 @ 20:51:55
URL: http://boatpastor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0