Semester från att vara sjukskriven!

Sedan jag tog min sjuksköterskeexamen i januari har jag varit 100 % sjukskriven. I tre månader vandrade jag omkring hemma och väntade på att rehab skulle höra av sig. Sedan mars har jag varit skriven på smärtrehab här i Karlshamn, för att testa andra smärtstillande, träna upp musklerna i nacken och armarna igen, försökt få en förklaring till varför min arm är förlamad och pratat av mig hos kuratorn.

Ni kanske undrar hur jag orkade vara kvar i skolan tre månader efter att jag hade blivit skadad, ni är inte ensamma om det. Det har många gånger varit till min nackdel att jag inte hoppade av för att vissa vilket helvete det var efter olyckan. När man både har lagt tid och pengar på en utbildning som man har bestämt sig att slutföra är det väldigt retfullt att falla på mållinjen. Tack vare underbara lärare från högskolan, handledare på praktiken, skrivhjälp på tentorna och en viss omstrukturering på sluttentan, och en stor envishet från min sida. Jag använde all extra energi och kämparglöd som fanns i min kropp och när januari kom och jag stod där med huvudet högt över min examen fanns det ingen energi kvar i min kropp. Under de månaderna gjorde jag ingenting annat än att arbeta på praktkplatsen och sova resten av dagen, det fanns inget annat liv än skolan.

Nu har jag ledigt från rehab i 5 veckor, för att bara landa lite mer i min situation och få tid och ork till att göra lite roliga saker. Var inte oroliga, jag har inte släppt det helt har några hemövningar som jag gör varje dag. När de här 5 veckorna började sa jag att nu tar jag semester från min sjukskrivning. På sommaren är det lättare att vara "normal", det är friska personer som också går hemma och är det någon som undrar är det bara att säga jag har semester. Då är det ingen som frågar vidare, vilket kan vara skönt ibland för att bara försöka drömma sig in i hur mitt liv en gång såg ut!

I sommar ska jag bara njuta av det som min sommar innefattar och ta vara på både små och stora stunder! Vad ska ni hitta på i sommar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0