Välkommen till min nya blogg!

Den 3 oktober förändrades mitt liv och förutsättningar! Då blev jag påkörd bakifrån på en avfart från en motorväg, vilket resulterade i en svår wiplashskada och en höger arm som inte fungerar. Nu har det snart gått ett år och skadorna kvarstår, vilket många från början inte trodde. Tydligen försvinner symtomen efter tre månader hos 90 % av alla som drabbas av en wiplashskada, men jag verkar  tyvärr inte vara någon av dom som de ser ut nu. Dagligen lever jag nu med ständiga smärtor och ett funktionshinder.

Året har inburit många telefonsamtal med både försäkringskassa och polis, vilket har förorsakat många tårar och många gånger även mycket ilska. När olyckan hände gick jag min sista termin till sjuksköterska, men lyckades med näbbar och klor kämpa hela vägen ut och tog därmed min examen januari -09. Detta var enligt försäkringskassan mitt stora misstag, eftersom jag då inte längre hade en sjukpeninggrundande inkomst. Det har resulterat i att jag inte har haft någon inkomst det senaste halvåret och fick i början av februari säga upp min egna lägenhet och flytta hem till mina föräldrar. Nu är det dags för en ny tur med försäkringskassa och försäkringsbolag efter sommaren och då håller vi tummarna att man ska få pengar till i allafall existensminimum.  

Den 31 mars -09 började jag min livsresa till att få en meningsfull framtid då jag började på rehab. Dagarna är fyllda med sjukgymnastik, handträning, kbt, hjälpmedelsutprovning, massage, bassängträning, smärthanteringskurs och läkarbesök. Detta är ett sätt att bearbeta det som har hänt mig!

Ett stort tack vill jag tillägna en vän till mig som har hjälpt mig att få min hemsida så fin! Tusen tusen tack Malin!

Hoppas att ni vill hänga med på min resa för att se hur min framtid kommer att bli!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen! Vilken fin sida... Hoppas du haft en bra vecka, vi får höras i dagarna! Älskar dig! Puss

2009-07-11 @ 09:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0