Fibromyalgimassage!

Så fort man berättar för någon att man ska på massage, ser man i hela den personens ansiktsuttryck vilken behaglig upplevelse de tycker att de är. Innan olyckan var det enbart en njutning för mig med och lite av en lyx! Nu är dock massage något som jag förknippar med blandade känslor, både något jobbigt och något skönt.

Innan sommaren började en arbetsterapeut på sjukhuset ge mig taktil massage på händer och fötter, vilket var helt underbart. Efter sommaren avancerade därför till helkroppsmassage, helt plötsligt var det inte bara skönt utan varje beröring på min rygg och nacke kändes som tusen spjut. I början andades jag inte alls när hon tog de partierna, men sen blev det bättre och bättre och jag andades som en fisk på land iallafall (korta och få andetag).

Sen var det dags att hitta en massör utanför sjukhuset och i eftermiddag var det upp till bevis. Jag hittade en massör som gav fibromyalgi massage, vilket liknar taktil massage och är en lätt beröringsmassage. Jag måste säga att det var med nervösa steg som jag gick upp för trappan och in genom dörren.

Jag hann inte ens ta av mig ytterkläderna från en lång slank kvinna vid namn Ann ropade upp mitt namn och hälsade mig välkommen. Jag kände hur de nervösa fjärilarna i magen lättade lite och hela situationen kändes genast mer inbjudande. Jag fick börja med att berätta om min skada och om jag hade några speciella önskemål, sen var det bara att slänga av sig allt utom underkläderna på en stol. Jag försökte snabba mig på med kläderna men allting tar lite längre tid för mig och därför drog det därmed även ut på tiden lite. Sen började massagen, nerifrån och upp, hela tiden frågade hon om det var för hårt eller löst vilket kändes som det var en början till att ett förtroende byggdes upp mer och mer. Överlag kändes massagen jättebra, sen är det som sagt att jag måste bygga upp ett förtroende för en massör innan jag kan våga spänna av helt och vara helt avslappnad!

Om två veckor är det dags igen för gång två och tro det eller ej men jag börjar faktiskt redan att se framemot det. Nästa gång bokade vi dock i anslutning till hennes middag, för att vi inte skulle vara stressade om det drog över lite på tiden pga min på och avklädning!




Kommentarer
Postat av: maja

Hej hjärtat! Klart jag fick din lilla hälsning ;) Du verkar ha en härlig späckad vecka. trevligt! haha, ja den var hmm helt okej bortsett från allt jobbande som tar kål på en ibland! Ha det bäst extra syrran min :) och ha en skön vecka! Puss, kram o kärlek <3

2009-10-12 @ 23:45:19
URL: http://mayyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0