Akupunktur för första gången!

Strax efter lunch begav jag mig mot sjukhuset och rehab för tejpning av min sjukgymnast och samtal med Monica. När jag hade satt mig i min favorit stol i väntrummet kom Ia sjukgymnasten springande och sa att Monica skulle vara med på tejpningen för att tejpen inte skulle sitta i vägen för nålarna. Då kom min lilla hjärna på att vi hade pratat om att prova akupunktur denna gången, men på något sätt hade väl min hjärna förträngt det.

Vi började att tejpa in min axel som vi drar bak med den kinesiska tejpningen eftersom min arm bara hänger vid sidan kommer axeln i ett konstigt läge. Nu har vi hittat ett ultimat sätt att tejpa för axeln så det känns bra igen, vilket känns alldeles underbart. Mitt i all tejpning kom min läkaren in med en ny tid till mig eftersom den jag hade idag hade blivit flyttad eftersom jag inte hade gjort någon ny undersökning ännu. 

Insvept i en filt traskade jag sedan över från Ias rum till Monicas rum för att prova dom små nålarna. Ska tillägga att jag inte är rädd för att bli stucken sen jag började sjuksköterskeprogrammet, så jag såg hela upplevelsen som något positivt för att bli lite bättre rent smärtmässigt. Jag satte mig bekvämt i massage stolen och Monica gosade till det med kudde och allt. Efter det var det dags att hitta punkter där hon skulle sticka in nålen, tro mig det kändes när hon hittade dom. Sen märkte hon med en liten penna var hon skulle göra insticket och sen var det dags för nålarna. Denna gången fokuserade vi på nacken och det blev framförallt vänster sida där jag har fått en viss överbelastning pga att jag enbart använder den sidan i vardagen.

Vi tog det försiktigt denna gången för att se så jag inte blev dålig och började med att sitta med nålarna en kvart. Efter halva tiden snurrade hon på nålarna och då fick man nån konstig tung känsla i armen, skuldran och axeln på vänster sida. Det var ett bevis på att hon hade hittat rätt! När nålarna sen var ute och man skulle lägga sig på bristen kände man sig helt omtöcknad och var helt knallröd i ansiktet.

Efter att ha vilat en stund blev det att gå inom lab för att ta några prover och sen promenad hemåt igen. När jag kom hem kände jag mig helt slut och har nu legat och vilat i två timmar. Känner mig fortfarande helt färdig, men det blir att hänga i några timmar till eftersom vi har bokat biljetter att gå på bio ikväll familjen. Så nu gäller det bara att hålla ögonen öppna framför "Flickan som lekte med elden" och vila i morgon när man är ledig! 


Kommentarer
Postat av: Anna

den är bra den filmen ;) hoppas ni får en mysig kväll!!

2009-10-13 @ 22:18:41
Postat av: Rosa

Hej gumman! Vi va också och tittade på den filmen i tisdags..men vi satt där uppe, synd att vi missade varandra! Puss

2009-10-16 @ 11:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0