Jag ville bara vara självständig....

Ibland försöker man överraska sig själv och pröva att göra vissa saker själv som man vanligtvis har svårt för. Efter några dygn i feberfrossa tänkte jag i morse att det hade varit skönt att få det fräscht och nybäddat i sängen tills att man gick och la sig ikväll. När jag ska bädda rent min säng klarar jag att göra allt förutom dra på påslakanet på täcket och  kuddöverdraget till vissa kuddar.

Jag har en 1.20 säng, vilket kräver storre lakan än till en vanlig säng. Grejen är att alla mina lakan ligger i en flyttkartong och där vi inte ens vet vilken kartong som har det innehållet. Så för en månad sen inhandlade jag två nya lakan från jysk för att slippa leta. Så idag när jag skulle byta i sängen var det dags att gå ner i tvättstugan och hämta lakan och påslakan. Till min stora förtvivlan var lakanet bara tvättat men inte struket när jag kom ner till tvättstugan. 

Att stryka är en sån grej som jag vanligtvis överlåter till någon annan eftersom det är en jobbig ställning för min nacke att stå och stryka. Denna gången kom den där envisheten in att jag skulle klara mig själv och inte be någon annan, så jag ställde mig för att börja stryka mitt lakan. Jag tog ett bra grepp om strykjärnet men kom inte mer än några stryktag från att min "friska" hand och arm inte orkade mer. Allt gick så snabbt när jag tappade greppet och strykjärnet med ett krash föll i golvet. I samma ögonblick som det föll i golvet, slog det gnistot runt det och hela källaren blev helt svart. 

Så inte nog med att strykjärnet gick sönder så gick en propp också! Snacka om att jag fick betala ett högt pris bara för att jag ville vara självständig. Jag visste egentligen att min vänster arm och hand som är min friska har varit överansträngd ett tag nu och att jag har sämre kraft i den, ändå vägde känslan av att vilja lyckas bädda sängen själv större än att misslyckandet över!

Kommentarer
Postat av: Petra

Skickar bara en bamse kram till dig vännen...!

2009-10-24 @ 11:47:29
URL: http://petrajanina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0