Hjärnspöken!!!

Som ni alla vet är det ett år sedan olyckan på lördag. Jag trodde att jag hade bearbetat själva olyckan färdigt och lämnat det bakom mig, men denna veckan spelar min hjärna mig ett spratt.

Sedan natten till måndag denna veckan vaknar jag flera gånger per natt av jag upplever olyckan igen. I drömmen sitter jag i bilen vid stopp ljuset och väntar på att kunna köra ut på den andra vägen, sen smäller det till och sen vaknar jag. Jag vaknar alltid av själva smällen, vilket är en väldigt jobbig upplevelse. Detta har aldrig hänt tidigare, inte ens precis efter olyckan. Efter olyckan precis så kunde jag drömma eller gå igenom olyckan flera gånger i huvudet när jag skulle sova, men jag vaknade aldrig på natten av det. När jag kom till rehab hade jag krisbearbetning hos kuratorn av själva olyckan och därför trodde jag att det var över!

Det är bara att stå ut denna veckan och hoppas att det sen ska gå över och hjärnspökena försvinner. Jag tror att denna veckan har blivit så otroligt laddad och känslosam pga av lördag och att jag bara ska ta mig igenom den dagen så känns det bättre.

Vi ska iallafall hitta på något på lördag och åka iväg lite under dagen för att få något annat att tänka på. En sak är säker jag ska köpa en hel påse av mitt favorit godis på kvällen, vilket är mest lakrits och tycka synd om mig lite. Den dagen har jag faktiskt rätt att göra det och sen på söndag får vi ta nya tag igen!!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag besökte platsen på min ett årsdag. Trodde också jag hade bearbetat klart det hela, men jag var däckad i en vecka efteråt. Idag är jag stolt över mig själv att jag besökte platsen och jag tror att det kommer hjälpa mig i framtiden. Det sjuka var att jag grät ingenting, jag trodde att jag skulle bryta ihop totalt på platsen och inse hur jävla mycket mitt liv har förändrats samt allt jag har tappat. Jag har den 15:onde som deppdag, då jag skiter i nästan allt och gör det jag känner för. Detta är ett sätt för mig att bearbeta. Hoppas du också kan hitta ett sätt. Skriv hur det går för dig på lördag. Stor kram Angelica - 17 år

2009-10-01 @ 14:23:04
Postat av: Josse

2009-10-01 @ 20:48:11
URL: http://em
Postat av: Josse

Hoppas att du få sova inatt gumman och sen få vi blicka fram emot den 6 november=) Då ska vi ha de superkul!! Puss!

2009-10-01 @ 20:50:15
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: EDS mamman

Skickar lite styrkekramar!

2009-10-02 @ 00:02:08
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Rose-Marie

Du har kraften gumman, de vet vi alla! Hoppas du kan njuta av utflykten istället på lördag o ha de gott med godiset! Love you! Puss

2009-10-02 @ 02:04:10
Postat av: Emma

hej vännen min! ja vi hade sååå mysigt. det känns så bra tessan!

vad tyckte du om IDOL då?

tänker ofta på dig, ah en underbar fredag!'

Många stora kramar

2009-10-02 @ 11:41:29
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0