Masker!

För några helger sedan var det kulturnatten här i Karlshamn, vilket innebär att runt om i staden just den kvällen är det olika konstutställningar, musikanter som spelar, teater med mera. Denna kvällen sammanföll sig med 1 års dagen av olyckan, varav mitt enda mål den dagen var att försöka vara så sysselsatt som möjligt för att inte kunna tänka så mycket och sedan stupa i sängen.

Jag, mamma och pappa begav oss iallafall ner mot stan för att titta på en utställning om bildterapi, intressant tyckte jag eftersom jag själv gick en sådan kurs just då! På utställningen hade dom gjort masker, som var målade utåt efter vilka känslor du visade utåt mot andra människor och maskens insida skulle spegla vad du egentligen kände inom dig. Tex jag är nästan alltid glad utåt fast jag inte alltid är det inombords... 

Mamma fick genast idén att vi kunde göra detta hemma och på den vägen är det. Nu har ni fått den stora äran att få se mina masker! Jag vet varför dom ser ut som dom gör, men var och en får bilda sin egen uppfattning!

Denna sidan visas utåt!


Detta är insidan!



Vad ser ni för uttryck i maskerna?


Kommentarer
Postat av: Monique

Reaktionen hos mig blev blixtsnabb!Det högg till i hjärtrakten när jag såg mask 2,det gick "rakt in", det gjorde ont, så mycket svart. Utsidan visar så mycket annat ?!. Försöker se det gula, det ljusa, Det var min första "nakna" reaktion. Varm kram, men du har så mycket mer inom dig hjärtat, som är ljust och varmt, som kommer att ta över!

2009-10-19 @ 18:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0