Mamma på massage kurs!

Sedan en tid tillbaka har jag blivit masserad av arbetsterapeut från det andra smärtteamet på sjukhuset. Vi började med hand och fotmassage och sen avancerade vi till helkroppsmassage. Kanske ska påpeka att det är taktil massage och inte klassisk massage som jag får. Skillnaden är att taktil massage enbart är en berörings massage medan den klassiska massagen är mer att knåda muskler för att lösa upp muskelknutor och späningar.

Som ni har läst tidigare har jag gjort framsteg på den fronten och ju mer jag har fått förtroende för massören och vad som ska hända slutat spänna mig. Så från att inte ha andas alls när hon masserade nacken och ryggen till ytandning är ett stort steg för mig. Sista gången blir på måndag, vilket jag känns lite konstigt och tråkigt nu när man har börjat tycka det är skönt!

Nästa steg i processen är att mamma skulle läras upp i hand och fotmassage för att vi ska kunna göra det här hemma nån kväll i veckan. Det ska även bli ett redskap att ta till när man har haft en jobbig dag både psykiskt och fysiskt. Så idag var det dags för ett besök hos arbetsterapeuten Lena som har masserat mig för att lära upp mamma. Jag satt där i mitten som en kung på dess tron och sen masserade mamma på ena foten och Lena på den andra för att mamma skulle lära sig grepen. Det gick jätte bra! Nu ska vi bara lösa det i praktiken här hemma och hitta en plats och tid för lugn och ro! Önska oss lycka till!

Ni som bor här i blekinge, vet ni om det finns någon massör som sysslar med taktil massage här i Karlshamn?

Kommentarer
Postat av: Josse

Va bra att din mamma fått lära sig massera dig på ett sätt som känns skönt och avslappnat..=)

Puss!

2009-09-22 @ 09:47:38
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Therese! Jag hittade ett nr till taktil massage genom karlshamn.se. De har en personalklubb för personal anställd inom kommunen och hade erbjudande där. Tror säkert hon hjälper andra också. Du kan väl ringa och höra. Lärde mig själv taktil massage när jag jobbade som undersköterska. Har så bra effekt! Dock har man glömt det mesta nu =/



• Taktil massage

Prova taktil helkroppsmassage.

Första gången endast 150 kr (ordinarie pris 200 kr).

Beställ tid hos Helena Jönsson, dipl.taktilmassör 0454-328086 efter kl.16.30.



Kämpa på! Kramar Mia

2009-10-01 @ 12:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0