Ombytta roller!

Igår kväll blev min lillasyster förkyld och fick feber, så idag har jag varit den som har tagit hand om henne. Jag önskar verkligen henne inte sjuk, men på någotsätt är det ibland skönt att få vara den som tar hand om någon istället för tvärtom. Det är något jag kan sakna att bara få vara jämnlika och ibland bara behöva stötta upp varandra, men nuförtiden är det något som jag behöver hjälp med varje dag eller där det syns att förutsättningarna inte är densamma.

När jag steg upp idag fixade jag först frukost till mig själv för Ida hade redan ätit, sen ställde jag mig och gjorde pannkakor till oss till lunch eftersom det är lätt att svälja när man har ont i halsen. Sen var jag och köpte mjölk, vilket inte är det lättaste eftersom det är rätt tungt, men men man vill ju ställa upp när hon gör så mycket för mig.

I eftermiddag har jag varit iväg en sväng och då passade hon på att sova lite när hon var själv i huset. På vägen hem överraskade jag henne med lite gott att tugga på och hennes favorit glass. Det är inte var dag jag köper Ben and Jerry´s, som nog är den dyrasta glassen som finns men idag är hon värd en bytta sånt! Mitt stora problem när jag är och handlar är att jag vet att jag inte kan köpa så mycket för jag vet att det blir för tungt att bära hem och jag tycker att jag begränsar mig, ändå blir det alltid för mycket och för tungt att bära hem. Det hela slutar med att jag verkligen sliter med kassarna hem, men denna gången var det fankemej värt det!!!


Kommentarer
Postat av: Julie

Har du haft en bra Tisdag?

2009-09-22 @ 17:50:10
URL: http://cassieventura.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Tänk att du trivs i din roll idag, och jag mer eller mindre obbigt att va sjuk, och jobbig känsla att jag inte är där för dig som jag är varje dag. Jag gillar inte att se dig slita och veta att det gör dubbelt så ont i din kropp, men samtidigt vet jag att du behöver en dag som denna då rollerna är lite som vanligt. Du är storasystern som tar hand om mig!

Jag blev jätte glad för allt du köpt till,du köpte alla mina favoriter och jag kan tänka mig att jag knappt såg glad ut? Men oj de blev jag, glassen blir perfekt till idol..och kan jag inte äta det andra för halsen idag kan jag spara det.

Du är helt fantastisk, idag har jag en sån där dag då jag bara beundrar dig i tysthet.

kärlek till dig.

2009-09-22 @ 18:13:53
Postat av: Jessy

Tack vännen! Jo det är helt underbart att ha Alle, han vet hur han ska få mig glad! :) Vad tråkigt att Ida är sjuk, men roligt att du får pyssla om henne lite! Ang. taktil massage har jag för mig att vår massör inom jobbet har det. Men jag kan ha fel?! Ring och prata med henne, hon vet kanske någon annars! 39221‎ :) Puss&kram!

2009-09-22 @ 19:49:14
URL: http://jessan85.blogspot.com
Postat av: Petra H

Hej vännen! Ville bara säga hej och att jag tänker på dig. Allt är som vanligt hos mig men jag tänker på dig ofta. Vi får försöka höras snart eller kanske om jag orkar planera in en tur till blekinge för filmkväll och mys.. =) Kramar till dig!

2009-09-22 @ 21:13:03
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilken underbar syster du är!

tack för dina fina ord tessan det betyder jätte mycket. du är så klok!!!

hoppas det är bra med dig vännen.

Ha en underbar kväll, tänker ofta på er!

Många varma Kramar

2009-09-22 @ 21:37:31
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: A

Skön känsla att få fixa till det för lillasyster när hon mår dåligt.och du mådde ju säkert ganska bra när du kämpade på för att hon skulle ha det bra.Att du säkert fick ondare efteråt tror jag inte gjorde dig något just då . För att få känna sig levande.behövd och duktig är kanonbra. Kram Ann

2009-09-22 @ 22:36:12
Postat av: Annika

Ett tips: Prova en "dramaten", en sån som äldre brukar ha när de handlar. Det var toppenbra att ha tyckte jag när jag hade stränga order att inte bära något tungt.

2009-09-23 @ 11:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0