Artikeln i BLT!

Under några månader har en tävling i dagstidningen BLT pågått där man får nominera sin/sina vardagshjältar. Efter att ha tagit lite mod till mig beslöt jag mig för ungefär två veckor sedan att jag skulle skicka in mina vardagshjältar till tidningen BLT! Jag skrev en motivering till varför jag tyckte att de var mina hjältar och tryckte på skicka iväg knappen. Några timmar senare hade ett mail från en reporter på BLT trillat in, i mailet så stod det att hon hade blivit berörd av vår historia och gärna ville skriva ett reportage om vår familj. Efter lite diskuterande här hemma bestämde vi oss för att vi skulle tacka ja till erbjudandet och se det som ett litet äventyr.

Det blev det verkligen för bara en vecka senare satt vi runt köksbordet och fick berätta vår i historia och svara på frågorna. Efter det var det dags att fotograferas ute, vilket var väldigt kallt utan jacka men det var bara att bita ihop. Sen tackade dom för sig och sa att de skulle skicka texten när de var färdig för ett godkännande att allt hade uppfattads rätt. Texten kom igår och då fick vi även reda på att den skulle komma med i dagens tidning! Något som vi dock inte trodde var att våra ansikten skulle vara på framsidan, men livet kan verkligen överraska ibland!






Hela familjen vill tacka för all respons vi har fått på artikeln, betyder jätte mycket!

Tyvärr ligger inte artikeln gratis på BLTs hemsida, men om man vill ladda ner dagens tidning så kostar det bara 10 kr! Här är länken iallafall för er som inte bor här och som är intresserade att läsa den!

http://www.blt.se

Artikeln står omnämnd i höger spalten, där man kan trycka sig vidare för att läsa den!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej!

Vilken fin artikel, jag sitter här och gråter nu. Vilken underbar familj du har, jag hoppas verkligen att ni vinner :)



Förresten så skulle jag gärna vilja ha receptet på den goda pannacottan. Jag tror att jag kommer ihåg vad som skulle vara i men det kunde ju vara bra med mängderna också :)

Om du har tid och ork får du gärna maila mig det,([email protected]) eller kanske lägga ut det på bloggen. Om du nu vill dela med dig utav det förstås :P

Massor med kramar fråm Bettan :)



2010-04-27 @ 17:28:48
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: Ronne, Malin & Moa

Jättefint uppslag Therese! Fint skrivet och det är både svårt men peppande att läsa. Vi håller alla våra tummar för dig och din framtid och finns alltid här! Massa kramar till dig o din familj!

2010-04-27 @ 20:47:39
Postat av: Monique

Jag håller med och tror att den här artikeln kan öppna nya spår och kontakter, som kan vara bra för dig. Kram till hela familjen!

2010-04-28 @ 10:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0