Möhippa!

Sedan flera år tillbaka är vi ett tjejgäng som träffas minst en gång varje månad! Igår kväll var det dags för den första möhippan i gänget med tillägg av några vänner till som var med, då Jessi gifter sig med sin Alex om en månad. Kvällen bestod av en liten fördrink, mat, efterrätt, lite sällskapsspel och mycket prat och skratt. Huvudpersonen fick kvällen till ära bära en hemgjord brudslöja med krona för att känna på känslan redan då att vara brud.

Kvällen blev väldigt lång då tiden bara flög iväg av allt som skulle göras. Detta är dock något som jag får böta för idag.... Ibland bara önskar jag att man inte behövde få straffas för att man har kul. Idag känns livet verkligen orättvist då man ligger här i sängen och har väldigt ont i nacken och rygg och är stel som en pinne efter allt sittandet igår. Jag menar verkligen inte att kvällen inte var värd det pris som jag får betala, men ibland bara önskar jag att jag slapp tänka efter innan jag gör något. Jag måste hela tiden värdera vad jag får för det jämfört med vad jag får betala för det efteråt.  Som 24-åring ska man inte behöva leva så, man ska kunna göra allt man vill och leva livet när man är så ung. Man ska inte behöva leva efter ledord som prioritera och värdesätta vad man vill mest!

Det är bara att acceptera att just nu är det så här och det gäller att ta vara på alla små glädje ämnen i vardagen, som i det stora hela kan ge lika mycket som en stor grej som kräver otroligt mycket energi. Trots det hoppas jag ändå innerst inne att jag en dag ska kunna göra precis allt det som jag vill utan att behöva prioritera...






Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej, vet precis hur du känner dig!

Att man alltid ska behöva tänka på saker och ting, för det blir konsekvenser av det.

Att man inte kan leva det friska livet man levde för bara ett år sen (i mitt fall)

Fick besked att jag hade tarmcancer som spridit sig til levern i september förra året..

En ganska stor chock, och helt sjukt vad man har fått ställa om livet efter det.

Operation och cellgifter..

Men det är bara att gilla läget,bra ska allt bli iaf! Man kan ju inte gå å trilla av pinnen när man är i 20årsåldern heller!

Hoppas allt är bra med dig iaf:)

Jättefin artikel i BLT igår :)

Ha det så bra!

kram på dig

2010-04-28 @ 08:02:17
URL: http://cessapowder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0