Tänkvärt!

Ligger här i sängen och tittar i en diktbok. Vilket är ingenting jag vanligtvis brukar göra, men ibland får man göra detta då jag letade efter en dikt till ett kort. Hittade några dikter som jag tycker att ni borde ta del av, som gör att man får sig en funderare!

När jag blev skadad önskade och trodde jag att jag skulle bli bättre jätte fort,
vilket det inte blev. Så nu lever jag efter detta mottot istället!

Såväl små steg
som långa kliv
för dig framåt.


Så sant!

För att lyssna
krävs att vi använder
både hjärta och öron.



Detta är svårare gjort än sagt!

Vi kan aldrig förutsäga
det oundvikliga.
Vi kan bara acceptera
att det sker.

Som skadad måste man acceptera att man behöver mer vila än andra!

Ibland
är det svåraste
man kan göra
att inte göra
någonting alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0