Turen att träffa fantastiska människor!

Ni som känner mig kan ju inte direkt påstå att jag har haft turen med mig de senaste åren, vilket enligt min mening är ödet. Det är förmodlingen mening att jag ska gå igenom detta just nu för att det ska leda till något annat i framtiden än vad jag hade tänkt från början. Det enda som jag faktiskt har haft lite tur med är att jag har träffat väldigt bra människor hela tiden sedan olyckan, förutom vissa undantag.

Jag hade turen att träffa Anders och Petra via RTP som har hjälpt mig att förstå min skada och komma med tips och råd, då de med lever med samma skada. Sen blev jag remitterad till smärtrehab där jag träffade ett team som gör det där lilla extra än det som förväntas av dom. De ger aldrig upp och är ett otroligt bra stöd för mig. Tack för att ni finns Monica, Bodil, Karin, Ia, Maria, Ute och Anki!

Då jag fick problem med mina käkar tack vare skadan blev jag remitterad till sjukhustandvården där jag fick träffa tandläkaren Pontus med sköterskor. De är verkligen helt underbara, man kan fråga vad man vill och de förklarar varje steg de gör osv. Dom är verkligen helt fantastiska! 



När man som patient blir bemöt med respekt, värdighet och att någon verkligen lyssnar på en får man förtroende för den som behandlar en. Alla dessa människorna ovan har gjort sig förtjänt av mitt förtroende och jag känner en stor tilit till dom! Det är inte alla som har denna turen att få möjlighet att känna detta för någon inom vården då man har en skada eller sjukdom, även om jag tycker att det borde vara en självklarhet! Man behöver stöd från vården då man har en skada, då du behöver både diagnos och behandling, men även hjälp att anpassa sig till den nya situationen. Trots att man har ett fantastiskt stöd från sin familj och vänner så behöver man olika bitar från olika personer. Vissa saker kan tex jag bara diskutera med de som också är skadade och andra saker bara med familjen, det ena utesluter det andra!


Tack alla för att ni finns där för mig!

Man behöver stöd både från sin familj, vänner, andra skadade och vården för att klara av den nya vardagen som möter en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0