Besök hos Anna och Yngve!

I onsdags vid lunch begav mamma, pappa och jag oss iväg på vår sista semestertripp för den här sommaren. Denna dagen var vårt mål morfars syster Anna och hennes man Yngve i Snåresta eller Ensligheten för att vara mer korrekt, men det är nog inte många av er som vet vad det ligger. På vägen ner stannade vi i Åhus vid ån för att äta middag och sträcka på benen, jätte mysigt verkligen! Vi åt på en restuarang som låg i en båt, så man var verkligen nära vattnet om man säger så!

Sen fortsatte vår resa ner mot Ystad och strax innan tre var vi framme vid deras hus, för att hälsas välkomna av en kram inne på altanen och att kaffekopparna dukades fram. Kvällen bestod av mer god mat, mycket prat och en promenad innan vi gick och la oss. Klockan halv sju ringer pensionärernas klocka på övervåningen och man visste att det var därmed dags att stiga upp. Frukosten var nämligen strax på bordet, vilket skiljer sig lite från min semesterrutin då jag äter frukost vid halv elva. Strax innan nio var det sen dags för morgon promenaden runt omkring åkrarna och klockan tolv var det dags för middag och efterrätt. Ordning och reda verkligen, vilket är bra tycker jag! Sen bar det iväg hemåt igen mot Karlshamn!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0