Blir så trött....

Ibland blir jag bara så himla trött på allting.. Jag vet att det bara har gått två dagar på den nya "terminen" efter sommaruppehållet, men jag måste bara avreagera mig lite. Idag har varit en sån där fixar dag med papper som har blivit liggande under sommaren, samtal som jag var tvungen att ta tag i med mera. Samtalet blev en liten besvikelse vilket resulterade i en arg Tessan, som kände sig som ett djur i fångenskap som sitter rädd i ett litet hörn redo att försvara sig. Jag har inte valt att bli skadad att ha det som jag har det och kan därmed inte hjälpa att jag behöver hjälpmedel och individanpassade lösningar. Jag kan inte hjälpa att jag har en arm eller ont i min nacke och att det är därför jag tex inte kan släppa ratten och sätta på vindrutetorkarna utan att vara en säkerhetsfara. Dett är därför jag behöver andra lösningar och det kostar tyvärr, men det är inget jag har valt att köpa en ny bil men det är något jag måste för att kunna klara av att köra och bli självständig!

Sen kommer vi till alla papper som man ska fylla i bara för att kunna åka utomlands en vecka. Först och främst måste du be din handläggare på försäkringskassan om lov för att åka utanför Sverige och helst fylla i en ansökan till på köpet. Sen kommer vi till att få med sig sina tabletter genom tullen, då måste du fylla i papper från apoteket som ska skickas till läkemedelsverket. Stämmer sen inte det som står på receptet måste du ha ett nytt läkarintyg. Allt detta bara för att komma iväg i sju dagar på semester!

Jag har inget emot att fylla i alla dessa papper och ringa alla dessa samtal, men samtidigt har jag fullständigt rätt att bli förbannad på systemet ibland. Man blir trött på allt mer jobb som det kräver att vara skadad och att alltid behöva be om lov att få göra saker. Jag måste få känna att jag har rätt att åka på semester en vecka, det är ju inte precis som att jag struntar i allting utan det handlar om en veckas avkoppling. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0