Första veckan!

Första veckan är snart till sin enda och vardagen börjar att infinna sig igen. Till den tillhör mer struktur och mer ordning än vad som finns under semestern, vilket jag mår bra av och som gör att jag klarar vardagen bättre. Om man har ett kognitivt funktioshinder har man svårt att sålla när det är många intryck eller röster och man har svårare att komma ihåg saker och ting. Vet inte hur många gånger jag har letat efter min mobil eller nyckel osv i sommar, men förhoppningsvis kommer det att bli lite bättre med den biten i höst.

Det som kommer hända i höst är nämligen att provblockaderna i Jönköping kommer att fortsätta med ett beslut om hur vi ska gå vidare till följd av det. Sen har jag även blivit erbjuden att få vara med i en grupp där man testar ett dataprogram för att förbättra sina kognitiva förutsättningar. Utöver detta tillkommer träning hos sjukgymnasten, akupunktur med mer. För att ni ska kunna hänga med igen så kommer ett veckoschema att läggas ut varje vecka igen from och med nästa vecka.

Veckans ros går till mormor och morfar som kom i två dagar och hjälpte mig då vi hade svårt att få ihop det denna och nästa vecka. Är så glad att jag har den turen att ha så många som verkligen bryr sig runt omkring mig. Jag älskar er mormor och morfar, tack för att ni alltid ställer upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0