Provblockad nummer 2 C4 -C5!

Vid lunch idag bär det upp till Jönköping igen, så att vi är på plats till morgon dagen! På tisdag morgon kl 8.00 ligger jag på operations bordet igen, för då är det dags för provblockad nummer två på nivån c4-c5. De provade ju först på en lägre nivå vilket inte gav rätt resultat, så gången efter blev det samma nivå som denna gången. För er som inte har riktigt koll på det här ed kotorna, så har man sju halskotor som heter från C1 till C7.

För att de ska vara säkra på att de har hittat rätt nivå så måste man vara smärtlindrad två olika gånger då de gör det på samma ställen. I morgon är det andra gånger jag gör det på denna nivån och då tas ett beslut om hur vi ska gå vidare.

Det vi väntar på är att se om de går in och bränner av nerven på den nivån till 80 procent, för att få en längre tids smärtlindring. Provblockaden varar ju bara nägra timmar, medan det riktiga kan vara från några månader till ettt år. Så lova att hålla tummarna nu!


Kommentarer
Postat av: GMLT.se

Tänker på dig mitt hjärta - vi måste ses snart! Kärlek i mängder!

2010-08-17 @ 14:40:10
URL: http://www.gmlt.se
Postat av: Anonym

Hej!

Tycker rejält synd om dig och du har verkligen åkt på en hel del skit. Hursomhelst känner jag igen mig rätt mycket.

Jag har använt liknande mediciner som du fast jag har mina smärtor och problem i ländryggen.

Hursomhelst så skulle jag gissa att många av dom problem du har är biverkningar från dom här medicinerna du har och just nu måste ta.



Men saken är den att läkarna sällan vill erkänna hur medicinerna slår mot huvud och resten av kroppen. Opiater(norspan) är ju igentligen till för kortvarigt bruk, och neuroleptika(lyrica) till för folk med psykiska problem. Probelmet är att båda grupperna av mediciner slår mot hypofysen och andra delar av hjärnan för att blockera smärtsignalerna, men tyvärr också blockerar andra signaler som hjärnan behöver ta emot och sända till kroppen.



Det blir helt enkelt fel signaler till kroppen som på sikt också gör att kroppen feltolkar och kompenserar på ett onaturligt sätt.



Både neuroleptika och opiater kan absolut leda till endokrinska sjukdommar, kognetiva problem synproblem, magproblem, hormonrubbningar som sin tur leder till en massa andra probelm.

Helt enkelt en riktigt dålig spiral som man på något sätt måste försöka bryta.



Mitt eget största mål just nu är att göra allt för att komma ifrån läkemedlena så snart det bara går. Om det går...



Bästa hälsningar

Micke

2011-05-19 @ 01:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0