Semester i Falkenberg!

Då var vi hemma igen, efter vår semester i Falkenberg! Tidigt i torsdags morse begav vi oss iväg mot vårt mål, med en liten paus för lite frukost på en rastbåt. När vi väl kom upp till hotellet visade det sig att de inte hade någon bokning i vårt namn. Vi hade nämligen bokat online via falkenbergs hemsida, som i sin tur drivs av turistbyrån. Tydligen hade inte dom mailat vidare sin bokning till hotellet, så det hade aldrig bokat rum i vårt namn och var lika förvånade som vi. Som tur väl var damen i receptionen en klippa, så hon fixade ett hotellrum för två nätter till oss. Den tredje natten kunde hon inte lösa och erbjöd oss därför att byta rum då, men vi tog aldrig erbjudandet då vi kände att det var lite segt att packa upp och ner för en natt. Så istället begav sig bilen hemåt igen på lördagen istället för söndagen. 

Första dagen vandrade vi in till Falkebergs centrum och strosade omkring i affärerna, fikade och åt gott innan vi vandrade till rummet igen. Dagen efter, fredagen var det dags för Ullared på pappas begäran. Han tycker nämligen att det är skönt att handla en årsförbrukning kläder för att sen slippa gå i affärer under resten av året. När i skulle gå in genom entren så stod det en stor skylt, kanal fem spelar in andra säsongen av Ullared - inspelning pågår i varuhuset! Så vår dag i varuhuset bestod inte enbart av shopping, utan även att ducka från tv-kameror. Då vi hade fått order från min syster att vi absolut inte fick infinna oss i tv under hösten, vilket inte är något som jag strävar efter heller kan jag ju tillägga. Vi råkade även hamna brevid den blyge Morgan från säsong ett. Jag och mamma var helt fascinerade över hur folk ville hälsa och såg honom som en idol, en annan hade fullt upp att hålla sig för skratt. 

Under lördagen var det dags att packa ihop väskorna och checka ut och efter det körde vi till Skrea strand. Där tillbringade vi flera timmar att gå på stranden och plocka snäckor, vilket i mina ögon är total avkoppling. Man glömmer liksom både tid och rum! Vi avslutade trippen där ute genom att äta lunch på en jätte mysig restaurang som låg mitt på stranden i princip, för precis utanför fönstret var stranden. När vi var färdiga där föreslog pappa att vi skulle köra till Båstad en sväng, innan vi körde hemåt. Där hamnade vi på en hantverkmarknad och vi tog även en tur i hamnen!

 
Pappa och jag på en blåsig Skrea strand! 




Här kommer några bilder på Nelly! Bild nummer 1 är från när vi kom hem, Nelly försöker förhindra oss från att lämna henne igen genom att sätta sig på väskan. Bild nummer två är när hon leker med sitt nya catgym som jag köpte till henne i Ullared. (OBS För att få bilderna större klicka på dom). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0