Samanfattning av sommaren!

Jaha, då har vi kommit till den dagen då det är dags att sammanfatta sommar ledigheten! I morgon börjar nämligen allvaret igen, då rehab sätter igång och då det åter igen blir fokus på att bli bättre och att utvecklas åt en riktining. Det är dock med blandade känslor som det är söndag kväll, för en del av mig vill komma tillbaka till sjukhuset och tryggheten av att några utomstående finns där med sin kompetens och skicklighet. Samtidigt som jag kommer att sakna att bara få prioritera nöjen och bara få vara ledighet, utan att något händer eller att alla drar i en från olika håll.

För det är så min vardag ser ut i vanliga fall, är det inte det ena som inträffar så är det papper eller samtal till försäkringskassa eller advokat som ska ringas. Missförstå mig inte nu, för jag är verkligen jätte tacksam och glad för alla ni som finns runt omkring mig. Ibland bara saknar man det normala livet och det är när man får känna på en liten glimt av sin gamla vardag som det blir det mer och mer påtagligt!

Sommaren började inte riktigt som jag har tänkt mig, då jag fick tillbringa ca en vecka på sjukhuset sammanlagt. Även när jag blev utskriven var det en lång kamp tillbaka, då både kraft och energi var som bortblåst. Försiktigt började jag med mina promenader igen, först runt kvartet till de blev längre och längre. Det är först denna veckan som jag har kunnat gå mina vanliga rundor igen, så fyra veckor har det tagit! Här kommer en bild på mig ett halvt dygn innan jag fick åka in på akuten, inte riktigt så som ni är vana att se mig.  Mamma skulle vara lite rolig och ta bilden på midsommarafton 2010! Väljer att ändå lägga ut den, för det är så mina dagar ser ut då och då bakom den glada minen och fasaden av smink och fina kläder!

r

Sommaren har inte bara bestått av tråkigheter, utan festival veckan började det att skifta mot roliga grejer istället för tråkiga. Det blev mycket festival firande med både stora och små människor, utflykter, travtävling, semester resor till Falkenberg och Ystad, sommarteater med mera. Mycket kul har jag trots allt hunnit med i allafall!!! Det som jag dock allt är stoltast över är att jag trotsade min egen ångest och fjärilarna i magen och vågade provköra en bil igen! Det är det första steget till självständighet i att kunna ta sig dit man vill själv!

Har ni haft en bra sommar? 

Hoppas att ni forsätter att hänga med mig i höst i min kamp för att få en framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0