Att vara medmänniska!

Gud vad glad man blir när någon man inte känner gör en god gärning för en, det betyder mer än vad man tror. Jag tror att vi måste bli bättre alla till mans att göra det lilla i vardagen som till exempel hålla upp en dörr, hjälpa någon över vägen och så vidare. Det är det lilla som betyder massor, man blir glad både av att vara den som gör gärningen och den som tar emot.

Idag när jag och Elin skulle in och hämta ut medicin på apoteket, så hade receptet blivit fel då styrkan på tabletten var alldeles för svag. Jag kände genast att allt blev lite jobbigt då kraften inte riktigt räcker till allt som måste göras extra. Den räcker ju inte ens riktigt till allt i vardagen, så att göra saker två gånger är verkligen inte det optimala. Den söta lilla farmaceften bakom kassan kände igen mig sedan tidigare, då man springer mycket på apoteket nu för tiden. Hon erbjöd sig att ringa och fixa ett nytt recept till mig hos läkaren, så att jag skulle slippa ta tag i det. Gulligt eller hur, istället för att situationen blev jobbig bara löste sig allt.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0