Bambi på hal is!

Jag  säger bara det, gud vad halt det är ute under snön. Det känns som man kryper fram när man går, här är det ingen powerwalking inte vilket var tänkt. Som ni vet köpte jag ju brodar innan vintern kom och hela Sverige blev vitt, bara för att jag inte skulle trilla. Min höger fot och ben vill ju inte vad jag vill alltid och håller på att krångla nu när det är så ojämnt på marken. Benet orkar inte hålla upp kroppstyngden vilket gör att min fot viker sig åt utsidan och stukas hela tiden.

Peppar peppar ta i trä så har jag inte trillat ännu utan bara varit nära. Då och då på mina dagliga promenader bara flyger foten iväg i riktningar som inte riktigt var tänkt. Då går det starka benet in och korrigera, vilket hade sina brister idag när vi var ute. Jag och min syster kom till en hal snötäckt plätt på cykelvägen, där under den luriga snön fanns blank is. Tur som var har jag en syster som gick som en svans jämte mig och stöttade upp, vilket behövs när Bambi är ute på hal is!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0