Gran jakt!

Idag var det dags för den årliga gran jakten för mig och pappa. Vanligtvis brukar även syster yster vara med men i år hade hon fullt upp med något annat så det blev en man kort, mamma kör nämligen en säkert kort genom att stanna hemma för att undvika att vara med i gran diskussionen. Varje år den fjärde advent tar vi bilen ut till Törneryd ca 2 mil från Karlshamn för att köpa gran. Där ute får man verkligen julstämning då det står granar i alla dess former i varje hörn, det serveras glögg, pappa köper vildsvinskorv och så har de gårdsförsäljning av kransar och blomster arrangemang.

Allt är upplagt för att hitta den perfekta granen, pappa stackaren brukar dock få stå och hålla väldigt många granar innan den godkänns i mina ögon. Vi behöver nämligen en kort men knubbig gran och då ska den ju verkligen vara tätt på alla håll och kanter. Idag hittade vi dock en gran som uppfyllde alla krav direkt, men tror ni jag kunde vara nöjd. Nehe aldrig förrän jag hade tittat på varenda gran som fanns och få tag i, men men men är inte alla så kräsna eller är det bara jag som har dille på julen. I morgon kommer bildbevis när den har stått och tinat i garaget ett dygn. God granjakt för er som fortfarande har er kvar...


Kommentarer
Postat av: Rosa

Vi fixade vår gran i lördags, blev himla bra, men dyra är de jäklarna =)

2010-12-20 @ 03:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0